Kdy je váš web efektivní
Například v případě e-shopu můžeme o obchodní efektivitě mluvit tehdy, když se přes něj bude realizovat dostatečné množství prodejů. Obchodní efektivitu webu lze ovšem měřit i u jiných stránek, než jsou elektronické obchody, protože kritériem úspěšnosti je i pouhá návštevnost určité stránky či počet návštěvníků, kteří klikli na určitý odkaz.
Boom internetového marketingu
Jednoznačný trend spočívá v soustředění marketingových aktivit na internet. Podíl internetové reklamy a internetového marketingu na celkových marketingových výdajích firem se neustále zvětšuje. Co to znamená? Že boj o zákazníka se v čím dále větší míře přesouvá na internet.
Investice do internetových stránek a do souvisejících aktivit, které by na stránky přivedly zákazníky, tak rozhodně mají smysl. Jako u všech ostatních druhů investic je ale důležitá jejich efektivita, tedy co prostředky vynaložené na internetovou reklamu a optimalizace stránek přinášejí.
Jak se výkonnost webu měří
Existuje mnoho nástrojů, umožňujících efektivitu investic měřit. Nejznámějším nástrojem internetových marketérů je Google Analytics. Tato online služba umožňuje detailně analyzovat statistiky návštěvnosti vašich webových stránek, definovat cílové skupiny, nastavovat obchodní cíle webu a měřit jejich úspěšnost.
Úspěšnost webu se nějčastěji měří podle cílů, které si sami stanovíme. Takovým cílem může být počet objednávek za určité časové období, počet kliknutí na určitý odkaz či shlédnutí určité stránky. Záleží na typu internetových stránek a oboru podnikání. Elektronický obchod má jiné výkonnostní cíle než internetový magazín vydělávající na zobrazování reklamy.
Jestliže máte o obchodní výkonnosti svého webu pochybnosti a chcete ji zlepšit, obraťte se na nás.